Ga naar hoofdinhoud

Bezoek aan museum Van Mossel

Wie kent Van Mossel niet, misschien heb je er wel eens een auto gekocht.
Sinds kort heeft Van Mossel een eigen museum met ruim 70 nostalgische voertuigen.
De collectie is met zorg samengesteld en elke voertuig vertelt een eigen verhaal.
Het is zeer zeker de moeite waard om het nieuwe gebouw eens van binnen te gaan bekijken.
Dit gaat gebeuren op vrijdagmiddag 26 april 2024 om 13.00 uur
Er zijn maar 15 plaatsen beschikbaar dus wees er snel bij, als er meer aanvragen binnen komen, plannen we er een andere datum voor in. Aan deze activiteit zijn geen kosten verbonden.
We gaan met auto’s. Als u plaats over heeft in uw auto, geef dat dan a.u.b. aan op het invulstrookje van pagina 17 in het nieuwsblad van maart 2021. Leden die mee willen rijden betalen zelf € 3,– pp aan de chauffeur.
We vertrekken met de auto vanaf het parkeerterrein bij De Werft. Vertrektijd 12.00 uur.

Culinaire middag in De Gildenbond

Voor alle lekkerbekken en /of keukenprinsessen onder onze ledenkunnen wij met plezier deze middag aankondigen.
Wij hebben namelijk Francis Kuijk, bekend van het programma HeelHolland Bakt, weten te strikken om voor ons een mooie interactieve
Afternoon-Tea te komen verzorgen.
Gasten worden hartelijk ontvangen door Francis.
Deze dag zal Francis ook haar nieuwste kookboek meebrengen. Zij heeft de Indische Keuken als specialiteit maar deze middag gaat ze voor ons haar andere liefhebberij tonen.
De deelnemers worden verwend met een Afternoon -Tea van saucijzenbloemen, maanzaadcakejes en kipsaté sandwiches.
Ook gaat ze vertellen over haar deelname aan Heel Holland Bakt en alles wat er daarna op haar pad kwam.
Daarna gaan de gasten zelf aan de slag om saucijzenbloemen, die ze zojuist geproefd hebben, te maken en maf iedereen 10 stuks mee naar huis nemen om ze daar zelf af te bakken.
Deze gezellige middag gaat plaats vinden op vrijdag 3 mei in De Gildenbond. Aanvang 14.00 uur.
Kosten zijn € 37,50 p.p. inclusief 1x koffie/thee.
Minimaal 15 deelnemers is wel een vereiste voor de sfeer.
Wilt u erbij zijn? Geeft u zich dan zo snel mogelijk op vóór 13 april door de aanmeldingen
met het strookje van pagina 17  van Nieuwsblad maart 2024.

Mariabedevaart Elshout

Gedurende de meimaand staat Maria bij alle katholieke kerken in een bijzondere belangstelling. In Elshout staat Maria wel extra in de belangstelling. Dit is gebaseerd op een legende uit de twaalfde eeuw waarin Maria verschijnt aan een boer. Al spoedig verrijst hier een kapel met op het altaar een beeld van de Moedermaagd. Hier verhoorde Maria de gebeden van haar kinderen. Jaarlijks trekken vele pelgrims uit de wijde omgeving naar Elshout om de Wonderbare Moeder te vereren.
Woensdag 8 mei is er een speciale Mariaviering in de Sint Jan Evangelistkerk in Elshout voor onze vereniging.
Deze Mariaviering begint om 14.00 uur.
Na afloop wordt de koffie/thee met iets lekkers aangeboden in Gemeenschapshuis ’t Rad, direct gelegen naast de kerk.
Voor fietsers bestaat de mogelijkheid om gezamenlijk naar Elshout te fietsen.
Vertrek om 12.45 uur vanaf het Anton Pieckplein.
Ieder die op eigen gelegenheid gaat verzoeken wij om
uiterlijk 13.45 uur bij de kerk, St. Jan Evangelist Elshout,
Kerkstraat 37, Elshout.
Aanmelden bij: Lia Leemans
Telefoon 0416-275016 vóór 27 april
E-mail: lia.leemans@kbo-kaatsheuvel.nl

Bezoek aan boerderij Marie van de Middelhaai.

Woensdag 22 mei willen we een bezoek brengen aan de boerderij van Marie van de Middelhaai. De boerderij is gebouwd in 1650 en voor het laatst verbouwd in 1890.
Het is de oudste, nog originele boerderij van Vlijmen met een herd, een bedstee en een poepdoos. Marie slaapt in de bedstee, breit haar eigen sokken en borstrokken en verbouwt haar groenten in de moeshof. Ze loopt in traditionele Brabantse klederdracht en geeft rondleidingen in “haar” museum.
We krijgen van Marie uitleg in onvervalst Brabants dialect en ze zingt ook zelfgeschreven Brabantse liedjes. En natuurlijk is er een kumke koffie met iets lekkers. We moeten achterum binnen. Want de vurdeur gaat vrijwel nooit open. “Alleen voor de koning en de burgemeester”, lacht Marie.

Wat:
Wanneer:
Vertrek:
Kosten:
bezoek met rondleiding aan de boerderij, Nassaudwarsstraat 5 in Vlijmen.
woensdag 22 mei van 13.30 tot 16.30 uur
12.45 uur vanaf de parkeerplaats van De Werft.
€ 15,00 per persoon

Maximaal 20 personen.
Aanmelden vóór 1 mei a.s. We gaan met auto’s. Als u plaats over heeft in uw auto, geef dat dan a.u.b. aan op het invulstrookje. Van pagina 17 in het nieuwsblad van maart 2024. Leden die mee willen rijden betalen zelf € 3,50 pp aan de chauffeur. De kosten worden door onze penningmeester geïncasseerd.